Najczęściej zadawane pytania – Neopaczka Co to jest Neopaczka? To usługa, dzięki której łatwo i wygodnie przygotujesz swoje paczki do wysyłki. Działa podobnie do internetowej odprawy na lotnisku – podajesz dane swoich paczek, opłacasz je i drukujesz etykiety adresowe a następnie nadajesz w placówce pocztowej. Szybko i wygodnie. Ile paczek mogę nadać za jednym razem? Obecnie w jednym zamówieniu można nadać do 200 paczek. Dla większych liczb można wykonać kolejne zamówienie. Czy paczki z Envelo są droższe od tych nadawanych na poczcie? Nie. Cena paczki uzależniona jest od jej formatu oraz sposobu doręczenia jaki wybierzesz. Ceny przesyłek zaczynają się od kwoty 12,99 zł. Zapoznaj się z naszym cennikiem dostępnym na stronie: https://www.envelo.pl/pomoc/cenniki-i-regulaminy/cenniki/ Jakie warunki musi spełniać moja grafika? Grafika musi być w formacie JPG, PNG lub TIFF, wysokość 336 pikseli, szerokość 252 pikseli i mieć rozdzielczość 300 DPI. Nie może też zawierać treści do których nie masz prawa, zabronionych przez prawo ani obraźliwych. Co to jest etykieta adresowa? Inaczej nalepka adresowa. To odpowiednik druczku pocztowego, dzięki któremu pracownik Poczty Polskiej będzie wiedział, gdzie ma trafić Twoja przesyłka. Etykieta zostanie wygenerowana po złożeniu zamówienia, wydrukuj ją i dołącz do przesyłki. Jakie są dostępne sposoby doręczenia Neopaczki? Neopaczkę możesz zamówić z dostawą pod konkretny adres albo skorzystać z opcji doręczenia do do wybranego przez Ciebie Automatu paczkowego lub punktu partnerskiego Poczty Polskiej – Żabka, Biedronka, ABC, Delikatesy Centrum, Lewiatan oraz kioski i saloniki prasowe RUCH. Ile może ważyć moja neopaczka? 30 kg – dla paczek z odbiorem w placówce pocztowej lub dostawą pod adres; 20 kg – dla wszystkich sposobów doręczenia. Waga przesyłki jest ściśle związana z formatami, sprawdź szczegóły w punkcie 8. Jakie wymiary/kształt może mieć moja paczka? W usłudze Neopaczka występuje kilka dostępnych formatów przesyłek, Twoja paczka powinna mieścić się we wskazanych gabarytach, jeśli tak nie jest sprawdź możliwość nadania paczki jako przesyłki niestandardowej. Dostępne formaty przesyłek S – 9 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg, M – 20 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg, L – 42 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg, XL – 60 cm x 60 cm x 70 cm, maksymalna masa 20 kg, 2XL – (wysokość+szerokość+długość)<=250 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 120 cm; 2XL+ (wysokość +szerokość+długość)<=300 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 150 cm. Paczka 2XL + jest traktowana jako niestandardowa. Pamiętaj: Minimalne wymiary Twojej paczki mogą mieć 16 cm x 10 cm x 1 cm. Jeden bok paczki nie może być dłuższy niż 120 cm. Czy moja paczka jest niestandardowa? Twoja paczka może być traktowana jako niestandardowa z uwagi na swój wymiar lub kształt: WYMIAR – przesyłka o wymiarach maksymalnych wynoszących 250 cm < (długość + szerokość + wysokość) <=300 cm, przy czym największy wymiar (długość) przekracza 120 cm, ale nie może przekroczyć 150 cm, taką przesyłkę możesz nadać tylko w formacie 2XL+. KSZTAŁT – przesyłka, które posiada przynajmniej jedną z następujących cech: nieregularne kształty, w tym przesyłki, które nie są zapakowane w opakowanie w kształcie prostopadłościanu, zawierające elementy wystające poza regularny obrys przesyłki, składające się z dwóch, lub więcej odrębnych części, połączonych w jedną nieregularną całość (np. za pomocą folii stretch, taśmy), posiadające kształt owalny, okrągły, cylindryczny (np. tuba, rulon, wałek z tkaniną) o maksymalnych wymiarach 20cm (średnica) x 150cm (długość), rulon o długości 150 cm możesz nadać jedynie z doręczeniem na adres Odbiorcy w formacie 2XL+ Czy moja paczka jest standardowa? Twoja paczka jest standardowa jeśli: ma regularny kształt prostopadłościanu (nie może mieć żadnych wystających elementów); składa się z jednej części (nie może np. składać się z dwóch części, połączonych na czas transportu); posiada wymiary, których suma (długość + szerokość + wysokość) wynosi max. 250 przy czym najdłuższy wymiar nie może przekroczyć 120 cm (doręczenie pod adres, format 2XL); nie większe niż 60 cm x 60 cm x 70 cm (placówka pocztowa, punkt partnerski, format XL) lub nie większe niż 42 cm x 40 cm x 65 cm (automat paczkowy, format L) Jak zapakować paczkę? Paczkę zapakuj tak aby zabezpieczyć ją na czas transportu, skorzystaj z dobrej jakości opakowania np. karton oraz użyj wypełnienia – papier, folia bąbelkowa, styropian. Używaj kartonów o odpowiedniej wielkości aby zapobiec uszkodzenia zawartości przesyłki. Pamiętaj, że sposób zapakowania może wpływać na cenę paczki. Paczki zapakowane w karton o regularnych kształtach, foliopak czy kopertę są traktowane jako przesyłki standardowe. Paczki, o nieregularnych kształtach zawinięte np. w strech, tekturę, rulon są traktowane jako przesyłki niestandardowe. Szczegółowe informacje o sposobie pakowania znajdziesz w przewodniku Pocztex: Przewodnik – prawidłowe pakowanie przesyłek. Czy moja przesyłka jest ubezpieczona? Tak, wszystkie przesyłki są objęte ubezpieczeniem do kwoty 1000 zł. Ubezpieczenie jest wliczone w cenę przesyłki. Szczegółowe warunki ubezpieczenia znajdziesz na stronie www.pocztex.pl Dlaczego nie mogę wybrać opcji doręczenia do Automatu, Punktu Partnerskiego? Opcje te mogę być niedostępne ze względu na wybrany format przesyłki lub dodatkową opcję np. pobranie czy ostrożnie. Jaki numer telefonu można wpisać w danych odbiorcy? W danych odbiorcy zawsze podawaj numer telefonu komórkowego. Odbiorca otrzyma wiadomość sms z informacją o sposobie i terminie doręczenia paczki. Jaki jest czas doręczenia paczki? Twoja paczka zostanie doręczona na wskazany adres lub do punktu odbioru w ciągu dwóch dni roboczych licząc od dnia nadania. Aby termin ten został zachowany nadaj paczkę do godziny 15stej. Jeśli Twoja paczka jest w formacie 2XL albo niestandardowa czas jej doręczenia może się wydłużyć do trzech dni roboczych. Jak mogę śledzić przesyłkę? Historię śledzenia przesyłek znajdziesz w swojej Skrzynce Envelo w zakładce „Wysłane“ oraz w emonitoringu Poczty Polskiej. Gdzie nadać paczkę? Czy kurier przyjedzie po paczkę? Paczkę możesz przekazać do nadania we wszystkich placówkach Poczty Polskiej oraz w sieci punktów partnerskich Poczty Polskiej. W celu sprawdzenia lokalizacji punktów partnerskich skorzystaj z mapy zamieszczonej w linku: „Zobacz mapę punktów partnerskich”. Nie ma możliwości nadania paczki u kuriera oraz w agencji pocztowej. Czy wybierając odbiór w punktach partnerskich mogę skorzystać z usług dodatkowych? Dla przesyłek z odbiorem w punktach partnerskich dostępna jest usługa dodatkowa „Ostrożnie”. Czy mogę skorzystać z opcji pobrania, jak nadać taką przesyłkę? Tak, dla przesyłek doręczanych pod adres odbiorcy jest dostępna opcja „Pobranie” aby z niej skorzystać zaznacz tę opcję na formularzu zakupów, podaj kwotę pobrania i numer rachunku, na który pieniądze mają być przekazane. W jakim czasie kwota pobrania zostanie przekazana na mój rachunek? Termin zwrotu kwoty pobrania nie jest określony regulaminem, jednak zwyczajowo jest to 7 dni. Czy mogę nadać przesyłkę zagraniczną? Nie, w naszej ofercie możesz skorzystać tylko z neopaczki doręczanej na terenie kraju. Czy zwrot paczki do nadawcy jest płatny? Tak, opłata za zwrot jest naliczana zgodnie z cennikiem zamieszczonym na naszej stronie. Czy mogę otrzymać fakturę za zamówioną przesyłkę? Tak, faktura jest dostępna dla każdego zamówienia. Znajdziesz ją w zakładce „Moje konto – Archiwum faktur”. Jak mogę złożyć reklamację na przesyłkę? Reklamacje dotyczącą niewykonania lub nienależytego wykonania doręczenia przesyłki przekaż do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail:bok@envelo.pl, nasi Konsultanci przekierują reklamację do Poczty Polskiej. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 30 dni. Jak powiązać konto Envelo z kontem Allegro? Wejdź w zakładkę Moje konto i w menu po lewej stronie kliknij w pozycję Allegro. Możesz też skorzystać zlinku www.envelo.pl/fetools/app/restricted/customer/allegroIntegration.jspx. Naciśnij przycisk umieszczony na dole ekranu Połącz z Allegro, a po przekierowaniu na stronę Allegro naciśnij przycisk Kontynuuj. Twoje konto Envelo jest już powiązane z kontem Allegro. W każdej chwili możesz usunąć powiązanie konta Envelo z kontem Allegro lub połączyć konto Envelo z innym kontem Allegro. Które metody dostawy dostępne na Allegro wybrać, by zaimportować listę odbiorców paczek? Obsługiwane metody dostawy: Pocztex Kurier, Punkty Poczta pobranie, Punkty Poczta, Żabka, Ruch, Przesyłka kurierska, Przesyłka kurierska pobranie.