Pytania i odpowiedzi

Neoznaczek
Neopaczka
Automaty paczkowe
Neokartka
Neolist
Profil zaufany
Neofaktura
Neolist skanowany
Cyfrowy Stempel Pocztowy
Książka adresowa
Ikona dymki pytania i odpowiedzi

Neoznaczek jest znakiem opłaty pocztowej i potwierdzeniem wniesienia opłaty za przesyłkę. Można go wykorzystać do nadania przesyłki Poczty Polskiej, np. listu lub kartki pocztowej.

Neoznaczki można kupić przez internet i wydrukować w domu lub w biurze. Dzięki temu zyskujesz dostęp do znaczków w każdym momencie, a do tego możesz je wydrukować na kartce A4, etykietach samoprzylepnych lub bezpośrednio na kopercie, razem z danymi adresowymi nadawcy i odbiorcy.

Przesyłki zwykłe opłacone Neoznaczkiem wystarczy wrzucić do skrzynki pocztowej, a polecone nadać w urzędzie pocztowym lub filii urzędu pocztowego.

Opłata za znaczek uzależniona jest od rozmiarów i wagi przesyłki, przypisanych do określonego formatu (S, M i L) oraz kategorii doręczenia (ekonomiczna i priorytetowa).

Format S – pozwala na wysyłanie przesyłek mieszczących się w rozmiarach koperty C5 (230mm x 160mm x 20mm +-2mm tolerancji na każdy wymiar) i o maksymalnej wadze do 500g.

Format M – koperta C-4 wyznacza maksymalny dopuszczalny rozmiar dla formatu M (325mm x 230mm x 20mm +-2mm tolerancji na każdy wymiar). W tym przedziale oprócz C-4 zmieści się również B-5 oraz koperty wskazane powyżej w formacie S o wadze przekraczającej 500g. Dopuszczalna waga przesyłki to 1000g.

Format L – pozostałe przesyłki ponad rozmiar C-4 lub wagę przekraczającą 1000g będą zaliczane do formatu L. Suma wymiarów przesyłki (długość+szerokość+wysokość) nie może przekroczyć 900mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może być większy niż 600mm. Dopuszczalna waga to  2000g.

Minimalny rozmiar przesyłki dla wszystkich formatów (S/M/L) to 90mm x 140mm.

Wystarczy wejść na stronę zakupu Neoznaczków, a następnie wybrać znaczek na przesyłkę, którą chcesz wysłać (możesz użyć konfiguratora aby stworzyć dokładnie taki znaczek, jakiego potrzebujesz), wybrać ilość znaczków i opłacić zamówienie.

Po opłaceniu Neoznaczka otrzymasz e-mail, w którym znajdziesz link do pobrania Neoznaczków i do konfiguratora wydruku.

Nie. Żeby kupić znaczek nie trzeba mieć konta w Envelo, choć ułatwia ono pracę i przyspiesza zakupy w przyszłości. Ponadto założenie konta umożliwia przeglądanie historii zakupów, zarządzanie książką adresową i dostęp do innych usług oferowanych przez Envelo. Założenie konta jest konieczne tylko jeżeli chcesz stworzyć Neoznaczek z własną grafiką.

Załóż konto w Envelo, zaloguj się i wejdź na stronę zakupu znaczków. Wybierz znaczek, kliknij „Dalej” i w kolejnym kroku dodaj własny obrazek korzystając z opcji „Dodaj własną grafikę” lub wybierz jeden z naszych obrazków klikając w „Dodaj grafikę z galerii”.

  1. Formaty : JPEG, PNG, TIFF
  2. Szerokość: 336 PX
  3. Wysokość: 252 PX
  4. Rozdzielczość: 300 DPI

Uwaga: w przypadku innej rozdzielczości zdjęcie zostanie odpowiednio zwiększone lub pomniejszone. Dodany obraz zostanie zapisany w twojej galerii. Pamiętaj, że nazwa pliku nie może przekroczyć 56 znaków.

Nie, nie ma takiej możliwości.

Nie. Trzeba pamiętać o ograniczeniach wynikających z regulaminu Envelo oraz o przepisach prawa polskiego. Na Neoznaczku nie mogą znaleźć się materiały:

  1. Naruszające prawo, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje, w tym materiały o charakterze pornograficznym, rasistowskim, zawierające treści powszechnie uważane za wulgarne lub obraźliwe;
  2. Naruszające lub mogące naruszyć prawa innych osób, a w szczególności majątkowe lub osobiste prawa autorskie, tajemnicę przedsiębiorstwa, prawa własności przemysłowej, prawa do wizerunku lub inne dobra osobiste innych osób;
  3. Naruszające lub mogące naruszyć prawa do znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, oznaczeń przedsiębiorstwa, prawa do firmy lub jakichkolwiek innych chronionych oznaczeń pochodzenia towarów lub usług.

Tak, podgląd wydruku zostanie wygenerowany chwilę po wybraniu grafiki lub dodaniu własnego obrazka.

Nie. Jako znak opłaty pocztowej są dokładnie w takiej samej cenie. Dotyczy to również Neoznaczków z własną grafiką.

Za Neoznaczki możesz zapłacić w bezpieczny sposób za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych. W celu dokonania płatności możesz skorzystać z wymienionych akceptowanych kart: Google Pay, Visa, Visa Checkout, MasterCard, MasterPass, Maestro; płatności BLIK lub następujących eprzelewów:

  • mTransfer (mBank)
  • BNP Paribas
  • BLIK
  • Płacę z iPKO
  • Płacę z ING
  • Pekao24Przelew (Pekao S.A)
  • Przelew24 (Santander)
  • Millennium Płatności Internetowe
  • Płacę z Alior Bank
  • Credit Agricole eprzelew
  • Płacę z Inteligo
  • T-Mobile Usługi Bankowe
  • Płacę z Citi Handlowego
  • Płacę z Idea Bank
  • e-transfer Pocztowy 24
  • VELO Bank
  • Płać z BOS
  • SGB BPS
  • Płacę z Plus BankBank Nowy BFG S.A.
  • CinkciarzPay
  • Noble Bank
  • Sky Cash
  • Bank Spółdzielczy we Wschowie
  • Bank Pocztowy
  • Dla Klientów Credit Agricole
  • Wydrukuj i Zapłać
  • Bank Millennium

Neoznaczek jest ważny przez rok, co oznacza, że przesyłkę nim opłaconą musisz nadać w ciągu dokładnie 365 dni od momentu zakupu.

Neoznaczek nie podlega zwrotowi. W stosunku do Neoznaczka nie mają również zastosowania przepisy o 10-dniowym terminie zwrotu przy zakupie na odległość.

Neoznaczkiem można opłacić list lub kartkę pocztową. Dostępne są znaczki na przesyłki zwykłe, polecone i priorytetowe, krajowe oraz zagraniczne.

Jest to Neoznaczek, który można wykorzystać do opłacenia nadania listu poleconego. Przy jego zakupie razem z Neoznaczkiem drukowany jest numer identyfikacyjny przesyłki rejestrowanej („R”), który można wykorzystać m.in. do śledzenia przesyłki. Należy pamiętać, aby na przesyłce umieścić zarówno Neoznaczek jak i otrzymany wraz z nim kod „R”. Uwaga – przesyłki polecone trzeba nadać w placówce pocztowej!

Jest to potwierdzony stemplem pocztowym dokument stanowiący dowód nadania listu poleconego.

Doręczenie przesyłki rejestrowanej w sposób umożliwiający nadawcy otrzymanie dowodu jej odebrania w postaci podpisu odbiorcy na specjalnym formularzu (tzw. „zwrotka”).

Potwierdzenie doręczenia albo zwrotu przesyłki (EPDZ) to usługa dodatkowa polegająca na poinformowaniu nadawcy o doręczeniu albo zwrocie przesyłki za pośrednictwem SMS albo e-maila.

Wybierz opcję „Format” Wystarczy wówczas wybrać jeden z dostępnych formatów (S;M;L) opisanych szczegółowo przy wyborze formatu.

Możesz pobrać je bezpośrednio ze strony Envelo. Ponadto wyślemy do Ciebie e-mail z linkiem umożliwiającym pobranie znaczków.

Drukarka laserowa lub atramentowa, która ma możliwość wydruku w jakości co najmniej 300dpi. Znaczki można wydrukować zarówno w wersji kolorowej, jak i czarno-białej.

  1. Kopertach:
    • DL (110 mm x 220 mm)
    • C6 (114 mm x 162 mm)
    • C6/C5 (114 mm × 229 mm)
    • C5 (162 mm x 229 mm)
    • B6 (125 mm × 176 mm)
    • B5 (176 mm × 250 mm)
  2. Etykietach samoprzylepnych:
    • Arkusz 12 etykiet (105 mm x 48 mm)
    • Arkusz 15 etykiet (70 mm x 50,8 mm)
    • Arkusz 15 etykiet (64 mm x 50 mm)
    • Arkusz 18 etykiet (63,5 mm x 46,6 mm)
    • Arkusz 21 etykiet (63,5 mm x 38,1 mm)
    • Arkusz 24 etykiet (63,5 mm x 33,9 mm)
    • Arkusz 24 etykiet (70 mm x 35 mm)
    • Arkusz 27 etykiet (70 mm x 32 mm)
    • Arkusz 30 etykiet (70 mm x 29,7 mm)
    • Arkusz 33 etykiet (70 mm x 25,4 mm)
  3. Kartkach papieru A4:
    • 12 Neoznaczków (2 x 6)
    • 15 Neoznaczków (3 x 5)
    • 18 Neoznaczków (3 x 6)
    • 24 Neoznaczki (6 x 4)
    • 27 Neoznaczków (3 x 9)
    • 30 Neoznaczków (3 x 10)
    • 33 Neoznaczki (3 x 11)
  4. Drukarki etykiet:
    • 80 mm x 30 mm
    • 80 mm x 50 mm
  5. Koperta do złożenia:
    • DL (110 x 220 mm) z kartki A4
  1. Koperty:
    • DL (110 mm x 220 mm)
    • C6 (114 mm x 162 mm)
    • C6/C5 (114 mm × 229 mm)
    • C5 (162 mm x 229 mm)
    • B6 (125 mm × 176 mm)
    • B5 (176 mm × 250 mm)
  2. Etykietach samoprzylepnych:
    • Arkusz 12 etykiet (105 mm x 48 mm)
    • Arkusz 15 etykiet (70 mm x 50,8 mm)
    • Arkusz 15 etykiet (64 mm x 50 mm)
    • Arkusz 18 etykiet (63,5 mm x 46,6 mm)
  3. Kartkach papieru A4:
    • 12 Neoznaczków (2 x 6)
    • 15 Neoznaczków (3 x 5)
    • 18 Neoznaczków (3 x 6)
  4. Drukarki etykiet:
    • 80 mm x 50 mm
  5. Koperta do złożenia:
    • DL (110 x 220 mm) z kartki A4

Etykiety można zakupić w urzędach pocztowych lub sklepach z artykułami papierniczymi i biurowymi.

Tak. Przy ustalaniu formatu wydruku trzeba wybrać, od której etykiety zacznie się wydruk Neoznaczków.

Tak, format wydruku możesz zmienić na stronie pobierania Neoznaczków. Po uiszczeniu opłaty i wygenerowaniu znaczka zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie będziesz mógł zmienić ustawienia wydruku dla przesyłek. Aby zmienić rodzaj wydruku należy kliknąć „ustawienia wydruku” i wybrać odpowiedni format.

Również na Twoje adres e-mail zostanie wysłana wiadomość w której, będziesz mógł zmienić rodzaj wydruku znaczka.

Po kliknięciu „Przejdź do ustawień wydruku Neoznaczka” zostaniesz przeniesiony na stronę konfiguratora wydruku.

Jeżeli nie wykonałeś powyższych kroków możesz przejść do Archiwum Zamówień, odszukać zamówienia, do którego chcesz wyrdukować potwierdzenie nadania. Wybrać kontrektne zamówienie a następnie kliknąć „Podgląd“. Pozostałe kroki wykonaj jak wyżej.

Nie ma możliwości weryfikacji, które zakupione znaczki zostały użyte. Możesz prowadzić własną książkę wykorzystanych/niewykorzystanych znaczków. Pamiętaj znaczki są ważne przez 365 dni kalendarzowych  od dnia jego zakupu.

Nie można zwrócić zakupionego znaczka. Możesz wykorzystać go w innym terminie. Znaczek jest ważny przez 365 dni kalendarzowych  od dnia jego zakupu. Możesz wygenerować inny, prawidłowy znaczek. Jedynie w przypadku przesyłek nierejestrowanych opłaconych Neoznaczkiem możesz dokonać dopłaty co do większego rozmiaru przesyłki w placówce Poczty Polskiej.

Za przesyłki odpowiada Poczta Polska, która pobierze ewentualną opłatę.

Po dokonaniu zakupu faktura jest wysyłana na Twój e-mail lub znajdziesz ją na swoim koncie w Archiwum Faktur, klikając na wybrane zamówienie pojawi się przycisk „pobierz fakturę”.

Po zalogowaniu do konta należy przejść do „Moje konto” a następnie po lewej stronie menu wybrać Archiwum Zamówień.

Możesz śledzić tylko przesyłki rejestrowane na stronie: https://emonitoring.poczta-polska.pl/.

Checkbox potwierdzenie nadania (nadawcza jest tylko dla poleconych o tych samych nominałach)

W momencie zamawiania znaczków kolejnym krokiem po opłaceniu za wybrane produkty zostaniesz przekierowany do Ustawień wydruku dla przesyłek. Jeżeli wybrałeś znaczki z potwierdzeniem nadania, zaznacz checkbox – Potwierdzenie nadania a następnie wybierz jedno z poleceń – drukuj lub pobierz PDF.

 

Jeśli zauważysz, że wydruk jest niewyraźny (rozmyty, zaplamiony) – wydrukuj Neoznaczek ponownie. Jeśli Poczta Polska nie będzie w stanie odczytać wydrukowanego Neoznaczka, przesyłka zostanie potraktowana jako nieopłacona i zwrócona do nadawcy.

Tak, przy zakupie Neoznaczka można wybrać dodatkowo wprowadzenie adresów odbiorcy i/lub nadawcy, a następnie wydrukować je razem z Neoznaczkiem – bezpośrednio na kopercie lub na etykiecie samoprzylepnej.

Wyślemy do Ciebie e-mail z linkiem do strony, z której można pobrać Neoznaczki. Link będzie aktywny przez cały okres ich ważności. Pamiętaj, że Neoznaczek może zostać użyty tylko raz! Ponowne użycie mogłoby zostać potraktowane jako fałszerstwo znaku opłaty pocztowej.

Wystarczy wrzucić ją do skrzynki albo nadać w okienku placówki pocztowej. List polecony opłacony Neoznaczkiem można nadać tylko w Urzędach Pocztowych i ich filiach.

Na każdym Neoznaczku wydrukowana jest jego data ważności – jako „Ważne do:”.

Neoznaczek stanie się nieważny i nie będzie mógł być użyty jako potwierdzenie wniesienia opłaty pocztowej. Pamiętaj, że data ważności odnosi się do daty nadania przesyłki, a nie dostarczenia jej do adresata.

Instrukcja właściwa dla produktu Neoznaczek

Przed importem danych pobierz szablon z wybranym separatorem:

Separator – przecinek
Separator – #
Separator – znak tabulacji
Separator – średnik

Na podstawie pliku przygotuj listę do importu, nie zmieniaj konstrukcji szablonu, zachowaj wszystkie kolumny:

  1. Typ klienta – pole obowiązkowe – (B – biznesowy, I – indywidualny).
  2. Zwrot grzecznościowy – pole nieobowiązkowe – do 30 znaków.
  3. Imię – pole obowiązkowe dla klienta indywidualnego – do 30 znaków.
  4. Nazwisko – pole obowiązkowe dla klienta indywidualnego – do 30 znaków.
  5. Firma – pole obowiązkowe dla klienta biznesowego – do 50 znaków.
  6. Adres e-mail – pole nieobowiązkowe – do 50 znaków.
  7. Ulica – pole obowiązkowe – do 30 znaków.
  8. Numer domu – pole obowiązkowe – do 8 znaków.
  9. Numer mieszkania – pole nieobowiązkowe – do 5 znaków.
  10. Kod pocztowy – pole obowiązkowe – od 6 do 10 znaków (dla Polski w formacie XX-XXX).
  11. Miejscowość – pole obowiązkowe – do 30 znaków.
  12. Kraj – pole obowiązkowe – (w formacie ISO 3166-1 alfa-2, dla Polski – PL).
  13. NIP – pole nieobowiązkowe – do 13 znaków.

Jednorazowo możesz zaimportować do 500 kontaktów.

Nie, tylko list polecony z potwierdzeniem nadania posiada numer nadawczy.  Jeżeli chcesz posiadać ten numer powinieneś sam archiwizować takie przesyłki (np.  zapisywać nr przesyłek w arkuszu kalkulacyjnym bądź innym).

To usługa, dzięki której łatwo i wygodnie przygotujesz swoje paczki do wysyłki. Działa podobnie do internetowej odprawy na lotnisku – podajesz dane swoich paczek, opłacasz je i drukujesz etykiety adresowe a następnie nadajesz w placówce pocztowej. Szybko i wygodnie.

Obecnie w jednym zamówieniu można nadać do 200 paczek. Dla większych liczb można wykonać kolejne zamówienie.

Nie. Cena paczki uzależniona jest od jej formatu oraz sposobu doręczenia jaki wybierzesz. Ceny przesyłek zaczynają się od kwoty 12,99 zł. Zapoznaj się z naszym cennikiem dostępnym na stronie: https://www.envelo.pl/pomoc/cenniki-i-regulaminy/

Grafika musi być w formacie JPG, PNG lub TIFF, wysokość 336 pikseli, szerokość 252 pikseli i mieć rozdzielczość 300 DPI. Nie może też zawierać treści do których nie masz prawa, zabronionych przez prawo ani obraźliwych.

Inaczej nalepka adresowa. To odpowiednik druczku pocztowego, dzięki któremu pracownik Poczty Polskiej będzie wiedział, gdzie ma trafić Twoja przesyłka.
Etykieta zostanie wygenerowana po złożeniu zamówienia, wydrukuj ją i dołącz do przesyłki.

Neopaczkę możesz zamówić z dostawą pod konkretny adres albo skorzystać z opcji doręczenia do do wybranego przez Ciebie Automatu paczkowego lub punktu partnerskiego Poczty Polskiej – Żabka, Biedronka, ABC, Delikatesy Centrum, Lewiatan oraz kioski i saloniki prasowe RUCH.

  • 30 kg – dla paczek z odbiorem w placówce pocztowej lub dostawą pod adres;
  • 20 kg – dla wszystkich sposobów doręczenia.

Waga przesyłki jest ściśle związana z formatami, sprawdź szczegóły w punkcie 8.

W usłudze Neopaczka występuje kilka dostępnych formatów przesyłek, Twoja paczka powinna mieścić się we wskazanych gabarytach, jeśli tak nie jest sprawdź możliwość nadania paczki jako przesyłki niestandardowej.

Dostępne formaty przesyłek

  • S9 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg,
  • M20 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg,
  • L42 cm x 40 cm x 65 cm, maksymalna masa 20 kg,
  • XL – 60 cm x 60 cm x 70 cm, maksymalna masa 20 kg,
  • 2XL(wysokość+szerokość+długość)<=250 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 120 cm;
  • 2XL+ (wysokość +szerokość+długość)<=300 cm, przy czym największy wymiar (długość) nie może przekroczyć 150 cm. Paczka 2XL + jest traktowana jako niestandardowa.

Pamiętaj:

  • Minimalne wymiary Twojej paczki mogą mieć 16 cm x 10 cm x 1 cm.
  • Jeden bok paczki nie może być dłuższy niż 120 cm.

Twoja paczka może być traktowana jako niestandardowa z uwagi na swój wymiar lub kształt:

WYMIAR – przesyłka o wymiarach maksymalnych wynoszących 250 cm < (długość + szerokość + wysokość) <=300 cm, przy czym największy wymiar (długość) przekracza 120 cm, ale nie może przekroczyć 150 cm, taką przesyłkę możesz nadać tylko w formacie 2XL+.

KSZTAŁT – przesyłka, które posiada przynajmniej jedną z następujących cech:

  • nieregularne kształty, w tym przesyłki, które nie są zapakowane w opakowanie w kształcie prostopadłościanu,
  • zawierające elementy wystające poza regularny obrys przesyłki, składające się z dwóch, lub więcej odrębnych części, połączonych w jedną nieregularną całość (np. za pomocą folii stretch, taśmy),
  • posiadające kształt owalny, okrągły, cylindryczny (np. tuba, rulon, wałek z tkaniną) o maksymalnych wymiarach 20cm (średnica) x 150cm (długość), rulon o długości 150 cm możesz nadać jedynie z doręczeniem na adres Odbiorcy w formacie 2XL+

Twoja paczka jest standardowa jeśli:

  • ma regularny kształt prostopadłościanu (nie może mieć żadnych wystających elementów);
  • składa się z jednej części (nie może np. składać się z dwóch części, połączonych na czas transportu);
  • posiada wymiary, których suma (długość + szerokość + wysokość) wynosi max. 250 przy czym najdłuższy wymiar nie może przekroczyć 120 cm (doręczenie pod adres, format 2XL); nie większe niż 60 cm x 60 cm x 70 cm (placówka pocztowa, punkt partnerski, format XL) lub nie większe niż 42 cm x 40 cm x 65 cm (automat paczkowy, format L)

Paczkę zapakuj tak aby zabezpieczyć ją na czas transportu, skorzystaj z dobrej jakości opakowania np. karton oraz użyj wypełnienia – papier, folia bąbelkowa, styropian. Używaj kartonów o odpowiedniej wielkości aby zapobiec uszkodzenia zawartości przesyłki. Pamiętaj, że sposób zapakowania może wpływać na cenę paczki. Paczki zapakowane w karton o regularnych kształtach, foliopak czy kopertę są traktowane jako przesyłki standardowe. Paczki, o nieregularnych kształtach zawinięte np. w strech, tekturę, rulon są traktowane jako przesyłki niestandardowe. Szczegółowe informacje o sposobie pakowania znajdziesz w przewodniku Pocztex: Przewodnik – prawidłowe pakowanie przesyłek.

Tak, wszystkie przesyłki są objęte ubezpieczeniem do kwoty 1000 zł. Ubezpieczenie jest wliczone w cenę przesyłki.  Szczegółowe warunki ubezpieczenia znajdziesz na stronie www.pocztex.pl

Opcje te mogę być niedostępne ze względu na wybrany format przesyłki lub dodatkową opcję np. pobranie czy ostrożnie.

W danych odbiorcy zawsze podawaj numer telefonu komórkowego. Odbiorca otrzyma wiadomość sms z informacją o sposobie i terminie doręczenia paczki.

Twoja paczka zostanie doręczona na wskazany adres lub do punktu odbioru w ciągu dwóch dni roboczych licząc od dnia nadania. Aby termin ten został zachowany nadaj paczkę do godziny 15stej.

Jeśli Twoja paczka jest w formacie 2XL albo niestandardowa czas jej doręczenia może się wydłużyć do trzech dni roboczych.

Historię śledzenia przesyłek znajdziesz w swojej Skrzynce Envelo w zakładce „Wysłane“ oraz w emonitoringu Poczty Polskiej.

Paczkę możesz przekazać do nadania we wszystkich placówkach Poczty Polskiej oraz w sieci punktów partnerskich Poczty Polskiej. W celu sprawdzenia lokalizacji punktów partnerskich skorzystaj z mapy zamieszczonej w linku: „Zobacz mapę punktów partnerskich”. Nie ma możliwości nadania paczki u kuriera oraz w agencji pocztowej.

Dla przesyłek z odbiorem w punktach partnerskich dostępna jest usługa dodatkowa „Ostrożnie”.

Tak, dla przesyłek doręczanych pod adres odbiorcy jest dostępna opcja „Pobranie” aby z niej skorzystać zaznacz tę opcję na formularzu zakupów, podaj kwotę pobrania i numer rachunku, na który pieniądze mają być przekazane.

Termin zwrotu kwoty pobrania nie jest określony regulaminem, jednak zwyczajowo jest to 7 dni.

Nie, w naszej ofercie możesz skorzystać tylko z neopaczki doręczanej na terenie kraju.

Tak, opłata za zwrot jest naliczana zgodnie z cennikiem zamieszczonym na naszej stronie.

Tak, faktura jest dostępna dla każdego zamówienia. Znajdziesz ją w zakładce „Moje konto – Archiwum faktur”.

Reklamacje dotyczącą niewykonania lub nienależytego wykonania doręczenia przesyłki przekaż do Biura Obsługi Klienta na adres e-mail:bok@envelo.pl, nasi Konsultanci przekierują reklamację do Poczty Polskiej. Czas oczekiwania na odpowiedź wynosi 30 dni.

Wejdź w zakładkę Moje konto i w menu po lewej stronie kliknij w pozycję Allegro. Możesz też skorzystać zlinku www.envelo.pl/fetools/app/restricted/customer/allegroIntegration.jspx.

Naciśnij przycisk umieszczony na dole ekranu Połącz z Allegro, a po przekierowaniu na stronę Allegro naciśnij przycisk Kontynuuj. Twoje konto Envelo jest już powiązane z kontem Allegro. W każdej chwili możesz usunąć powiązanie konta Envelo z kontem Allegro lub połączyć konto Envelo z innym kontem Allegro.

Obsługiwane metody dostawy: Pocztex Kurier, Punkty Poczta pobranie, Punkty Poczta, Żabka, Ruch, Przesyłka kurierska, Przesyłka kurierska pobranie.

W pierwszym kroku procesu zakupowego Do kogo chcesz wysłać paczki? naciśnij przycisk Dodaj odbiorców z Allegro. Po wyświetleniu okna Twoje przesyłki z Allegro zaznacz odbiorców do których chcesz wysłać paczkę Envelo. Sprawdź poprawność danych i naciśnij przycisk Dalej.

UWAGA! Na liście paczek do dodania pojawią się wyłącznie przesyłki z obsługiwaną formą dostawy oraz nie mające jeszcze nadanego numeru śledzenia paczki. Po dokonaniu płatności numer przesyłki rejestrowanej jest wysyłany do Allegro i przypisywany do właściwego zamówienia.

Drukowanie znaczków i etykiet naklejanych na paczki wymaga przestrzegania kilku zasad, które pozwolą uniknąć problemów z wysyłaniem przesyłek.

 

Przed wydrukiem znaczka lub etykiety należy upewnić się, że toner w Państwa drukarce zawiera wystarczającą ilość tuszu. Zbyt jasny, wyblakły lub częściowo niewidoczny nadruk, może uniemożliwić jego zeskanowanie.

 

Papier z wydrukowanym znaczkiem lub etykietą nie może być pognieciony, złożony tak, by powodować przerwanie ciągłości grafiki, zabrudzony, czy też uszkodzony w inny sposób (np. zalany wcześniej płynem).

 

Nie należy zmieniać domyślnych ustawień wydruku, kopiować lub wklejać grafiki do innych plików, zmieniać jej rozmiaru lub rozdzielczości.

 

Za każdym razem należy upewnić się, że grafika etykiety lub znaczka w całości znalazła się na wydruku.

Automaty paczkowe to samoobsługowe urządzenia umożliwiające odbiór paczek Envelo i Poczty Polskiej.

Cena paczki Envelo jest uzależniona od wybranego formatu przesyłki. Odbiór w automacie nie wymaga dopłaty.

Wejdź na stronę https://www.envelo.pl/dla-ciebie/neopaczka/, znajdź Odbiór w punkcie w Cenniku i kliknij ikonkę  umieszczoną pod hasłem Znajdź na mapie. W okienku wpisz swój adres i odszukaj najbliższy automat paczkowy.

Wejdź na stronę https://www.envelo.pl/dla-ciebie/neopaczka/ i naciśnij buton Nadaj Paczkę na górze strony lub Wybierz w Cenniku. W pierwszym kroku procesu zakupowego zaznacz Odbiór w punkcie. W okienku wpisz swój adres i wybierz automat paczkowy. Wypełnij wymagane pola, opłać paczkę, wydrukuj etykietę, a paczkę zanieś do placówki Poczty Polskiej.

Kartkę pocztową trzeba wysłać na poczcie lub wrzucić do skrzynki. Neokartkę można wysłać z Internetu – Envelo drukuje ją i doręcza do adresata. Wystarczy wybrać wygląd kartki, wpisać życzenia i podać adres, pod który ma zostać wysłana.

Neokartka jest doręczana do adresata w kopercie, na której drukowany jest także adres nadawcy.

  1. Widokówka:
    • Tradycyjna pocztówka (format A6 – 14,8 cm x 10,5 cm);
    • Duża widokówka (format A5 – 21 cm x 14,8 cm);
  2. Karnet:
    • Mały (format A5 – 21 cm x 14,8 cm, składany na pół);
    • Duży (format A4 – 29,7 cm x 21 cm, składany na pół).

Tak. Na Neokartce można wypisać dowolne życzenia, zapisując je jedną z pięciu dostępnych czcionek.

Długość życzeń zależy od wielkości wysłanej kartki, wielkości i rodzaju czcionki. Jeżeli wpisane życzenia będą za długie, pojawi się komunikat informujący o przekroczeniu limitu znaków. Jeżeli zabraknie Ci miejsca na życzenia, zawsze możesz zmniejszyć rozmiar użytej czcionki.

Nie. Pracownicy Envelo w żaden sposób nie ingerują w treść życzeń. Neokartki są przygotowywane do druku i wysyłane automatycznie. Tym samym nie bierzemy odpowiedzialności za zamieszczone na nich treści.

Tak. Na Neokartce możesz zamieścić dowolną grafikę czy zdjęcie.

Do wydruku używamy białego papieru kredowego o niskiej chłonności i gramaturze 350g/m2. Dzięki temu Twoja Neokartka będzie sztywna i błyszcząca, a jej barwy wyraziste i mocno nasycone. Doskonałej jakości papier i drukarki zapewniają najwyższą jakość wydruku.

Niestety nie. Z naszej strony można korzystać na każdym komputerze, na którym zainstalowane zostały następujące przeglądarki internetowe z obsługą JavaScript:

  • Firefox (w wersji od 24.x);
  • Internet Explorer (w wersji od 10.x);
  • Opera w wersji od 15;
  • Chrome 22.x.

Nie. Wystarczy zamówić jedną Neokartkę.

Za Neokartkę można zapłacić przelewem internetowym lub za pomocą karty kredytowej.

Nie. Cena widoczna przy Neokartce zawiera wszystkie opłaty i podatek VAT.

Przygotowanie Twojej Neokartki zajmie nie dłużej niż 3 dni robocze. Następnie zamówienie zostanie dostarczone Poczcie Polskiej do doręczenia. Całkowity czas realizacji zamówienia zależy od wybranego miejsca dostarczenia oraz rodzaju przesyłki.

  1. Przesyłka krajowa:
    • Priorytetowa – do 1 dnia roboczego;
    • Zwykła – do 3 dni roboczych;
  2. Przesyłka zagraniczna:
    • Priorytetowa do krajów europejskich (łącznie z Cyprem i Izraelem) – do 3 dni roboczych;
    • Priorytetowa do krajów pozaeuropejskich – do 5 dni roboczych;
    • Zwykła do krajów europejskich (łącznie z Cyprem i Izraelem) – do 6 dni roboczych;

Więcej informacji o czasie dostarczenia przesyłek zagranicznych można znaleźć na stronach Poczty Polskiej

Nie. Przesyłki są drukowane automatycznie. Nasi pracownicy nie sprawdzają, czy są poprawnie zaadresowane. Tym samym nie bierzemy odpowiedzialności za błędnie wprowadzone dane. Przed wysłaniem Neokartki sprawdź poprawność adresu.

Taka Neokartka zostanie zwrócona na adres nadawcy.

Nie. Nasza usługa świadczona jest wyłącznie przez Internet.

Tak, dopóki zamówienie nie zostało opłacone. Po jego opłaceniu zakupiona Neokartka jest automatycznie kierowana do naszej bazy zamówień. Jeżeli chcesz wysłać kolejną Neokartkę, dokonaj kolejnego zamówienia.

Wystarczy wysłać do Biura Obsługi Klienta drogą e-mailową (bok@envelo.pl) lub listownie (Polska Poczta Usługi Cyfrowe Sp. z o.o., ul. Cybernetyki 9, 02-677 Warszawa). Dokładnie rozpatrzymy każdy zgłoszony nam przypadek i wybierzemy możliwie najlepsze rozwiązanie.

W przypadku wątpliwości dotyczących reklamacji możesz wcześniej skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta e-mailowo (bok@envelo.pl), telefonicznie (801 500 200 lub +48 22 276 28 28) lub za pomocą czatu (przycisk „Porozmawiaj z nami” na stronie Envelo). Zapraszamy do kontaktu.

Aby zamówienie zostało zrealizowane, musisz podać dane adresata (imię, nazwisko, adres korespondencyjny) oraz dane zamawiającego (imię, nazwisko, e-mail, adres korespondencyjny).

Tak. Płatność internetowa jest bezpieczną formą zapłaty. Połączenie do systemu płatności jest szyfrowane protokołem SSL.

Każdą reklamację staramy się rozpatrzyć jak najszybciej. Maksymalnie może to zająć do 14 dni roboczych.

Tak. Możesz wysłać Neokartkę za granicę jako przesyłkę priorytetową.

Nie. Faktura obejmuje wszystkie produkty, które zostały zakupione podczas jednego zamówienia.

Tak, cena zawiera podatek VAT.

Tak. Możesz samodzielnie wybrać termin nadania z 30-dniowym wyprzedzeniem.

Nie. Wszystkie Neokartki są kopertowane, co zapewnia poufność przesyłanej wiadomości, jak i zabezpiecza przed ewentualnym uszkodzeniem podczas transportu.

To tradycyjny, papierowy list, który możesz wysłać za pośrednictwem platformy Envelo. Wystarczy podać dane odbiorcy, napisać treść listu, kliknąć „Wyślij” a następnie opłacić przesyłkę. Po przetworzeniu zamówienia w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych przekażemy list do drukarni, automatycznie go zakopertujemy (co gwarantuje stuprocentową poufność korespondencji) i wyślemy do odbiorcy.

Nie. Neolist mogą wysłać tylko zarejestrowani użytkownicy Envelo. Na szczęście rejestracja w Envelo jest prosta i zajmuje tylko kilka chwil.

Tak, z platformy Envelo można wysłać list polecony bez wychodzenia z domu. Wystarczy wybierając rodzaj przesyłki zaznaczyć „List polecony”.

Tak. List tworzony jest elektronicznie, następnie jest drukowany i dostarczany do adresata w formie papierowej. Przed wysłaniem listu należy jednak upewnić się, że odbiorca nie wymaga np. oryginału dokumentu lub podpisu.

Tak. Załącznik musi być w formacie pdf.

Długość listu nie może przekraczać 11 stron w przypadku wydruku dwustronnego lub 5 stron w przypadku wydruku jednostronnego (uwzględniając załączniki). Jeśli przekroczysz ten limit, system poinformuje Cię o tym i poprosi o skrócenie treści.

List zostanie wydrukowany na białym papierze o gramaturze 80 g, w formacie A4. W zależności od wybranej przez Ciebie opcji wydruk będzie kolorowy lub czarno-biały.

Tak, o ile nie przekroczy limitu długości Neolistu.

Załącznik musi być zapisany w formacie PDF.

Nie. Tytuł służy wyłącznie identyfikacji przesyłki w Skrzynce Envelo.

Nie. Aby skorzystać z usługi, wystarczy zamówić list składający się z jednej strony.

Nie, wybranej oraz opłaconej usługi nie możesz anulować.

Wymagania podstawowe (dla większości użytkowników):

Dokument powinien być zapisany w formacie A4 w orientacji pionowej (210 mm x 297 mm).

Lewy i prawy margines należy ustawić na co najmniej 15 mm a górny i dolny na co najmniej 8 mm.

Plik PDF może mieć rozmiar maksymalnie 2 MB i nie może byc zabezpieczony hasłem ani szyfrem.

 

Wymagania zaawansowane (obsługa DTP):

Do przygotowywania plików PDF należy użyć sterowników drukarki postscriptowej.

Przy generowaniu plików należy użyć narzędzi optymalizacji wielkości i składni PDF:

  • Spłaszczyć aktywne warstwy.
  • Uprościć strukturę plików PDF.
  • Usunąć nieużywane zakładki, łącza, niepoprawne odniesienia.
  • Usunąć informacje o warstwach nieaktywnych.

Czcionki muszą być osadzone w dokumencie.

Pliki PDF należy generować jako kompozytowe.

Wszystkie zamieszczone grafiki w rozdzielczości minimum 150 DPI, optymalnie 300 DPI w skali 1:1, trybie CMYK / 8 bitów.

Dokument musi być wycentrowany w pliku, każda strona w dokumencie musi mieć jednakowe ustawienia MediaBox, TrimBox, właściwą orientację podglądu.

Przestrzeń barwna w trybie CMYK, tekst czarny w kolorze czarnym, lub wartości procentowej czarnego w trybie CMYK z opcją „czarny nadrukowany” (overprint).

Pliki PDF nie mogą zawierać aktywnych formularzy ani ograniczeń w postaci zabezpieczenia dostępności hasłem, do wydruku, do edycji, kopiowania, do zmiany, lub innych opartych o certyfikaty.

Minimalna dopuszczalna grubość linii to 0,1 pkt.

Linie wykonane w kontrze lub w więcej niż jednym kolorze powinny mieć grubość nie mniejszą niż 0,5 pkt.

Minimalny stopień pisma drukowanego jednym kolorem: dla krojów jednoelementowych 5 pkt, dla krojów dwuelementowych 6 pkt.

Minimalny stopień pisma drukowanego więcej niż 1 kolorem lub w kontrze:

  • Dla krojów jednoelementowych 8 pkt.
  • Dla krojów dwuelementowych 10 pkt.

 

Regulamin usługi:

Wymagania są zgodne z regulaminem Skrzynki Envelo oraz usługi Neofaktura dostępnymi pod adresem https://www.envelo.pl/pomoc/cenniki-i-regulaminy/

Tak, ale papier i technika wydruku Neolistów nie są odpowiednie do drukowania zdjęć. Jeśli chcesz podzielić się swoim zdjęciem, polecamy Neokartkę, za pomocą której będziesz mógł wysłać je do znajomych w formie widokówki lub karnetu.

Nie. Cena widoczna przy Neoliście jest sumą ostateczną. W przypadku zaznaczenia opcji „Priorytet”, kwota zawiera także koszt wysyłki priorytetowej. Nie doliczamy żadnych dodatkowych opłat.

Wystarczy zaznaczyć przed wysłaniem listu opcję „Za potwierdzeniem odbioru”.

Jeśli nie wybierzesz innej daty nadania, w ciągu dwóch dni roboczych od daty złożenia i opłacenia zamówienia list zostanie przekazany do doręczenia. Od tego momentu w przypadku przesyłki ekonomicznej list zostanie dostarczony w ciągu trzech dni roboczych od dnia nadania, a w przypadku przesyłki priorytetowej w ciągu jednego dnia roboczego od dnia nadania

Nie. Treść listu nie jest przez nas modyfikowana ani redagowana. Po dokonaniu płatności list jest automatycznie przygotowywany do druku. Tym samym nie bierzemy odpowiedzialności za jego treść.

List zostanie zwrócony na adres nadawcy.

Aby zamówienie zostało zrealizowane, niezbędne jest podanie danych odbiorcy: imienia, nazwiska i adresu korespondencyjnego. W celu poprawnej realizacji zamówienia konieczne jest również podanie danych zamawiającego: imienia, nazwiska, e-maila i adresu korespondencyjnego.

Tak.

Envelo gwarantuje dostarczenie korespondencji do operatora pocztowego (Poczty Polskiej) w ciągu dwóch dni roboczych od dnia złożenia i opłacenia zamówienia.

Neolist zostanie doręczony w ciągu 2 dni roboczych (potrzebnych na dostarczenie korespondencji do operatora pocztowego) + 1 dnia roboczego (w przypadku przesyłki priorytetowej) lub 3 dni roboczych (w przypadku przesyłki zwykłej). Oznacza to, że w przypadku przesyłki priorytetowej czas oczekiwania na doręczenie wyniesie 3 dni robocze, a w przypadku przesyłki zwykłej – 5 dni roboczych.

Uwaga! Koniecznie wypełnij przynajmniej jedno z trzech pól – „Imię”, „Nazwisko” lub „Firma”.

Pola wymienione powyżej służą do poprawnego zaadresowania oraz prawidłowego doręczenia neopaczki. Jeżeli pozostaną puste, przesyłki nie dojdą do Odbiorcy.

 

Sekcja Odbiorca:

  • Imię – do 30 znaków, pole nieobowiązkowe pod warunkiem wypełnienia pola „nazwisko” lub „nazwa firmy”.
  • Nazwisko – do 30 znaków, pole nieobowiązkowe pod warunkiem wypełnienia pola „imię” lub „nazwa firmy”.
  • Nazwa firmy – do 30 znaków, pole nieobowiązkowe pod warunkiem wypełnienia pola „imię” lub „nazwisko”.
  • Adres email – adres e-mail odbiorcy.
  • Numer telefonu – numer telefonu odbiorcy.
  • Ulica lub skrytka pocztowa – dozwolone znaki przestankowe oraz cyfry.
  • Nr budynku – dozwolone litery i cyfry oraz znak „/”, litera nie może znaleźć się z przodu.
  • Nr lokalu – dozwolone litery i cyfry.
  • Kod pocztowy – polski kod pocztowy w formacie XX-XXX.
  • Miasto – dozwolone polskie litery i znaki przestankowe.
  • Kraj – dozwolona wartość to „PL”.

 

Czy mogę pobrać przykładowy plik adresowy?

Tak. Kliknij tutaj, aby pobrać przykładowy plik.

 

Ilu odbiorców mogę dodać?

Obecnie istnieje możliwość wysłania do 200 paczek za jednym podejściem. Sugerujemy, aby jednorazowo dodawać maksymalnie 50 odbiorców.

Każdy użytkownik Envelo może założyć Profil Zaufany.

Profil zaufany może posiadać tylko osoba, która ukończyła 13 lat i posiada numer PESEL. Co więcej, dziecko, jak i osoba dorosła, która chce korzystać z Profilu Zaufanego, musi również posiadać ważny dokument tożsamości taki jak: dowód osobisty czy paszport. Warto pamiętać o tym, że legitymacja szkolna czy karta rowerowa, zgodnie z prawem nie jest uważana za dokument tożsamości.

Możesz zaktualizować dane swojego konta tylko w placówce Poczty Polskiej.

Weryfikacja Konta Zaufanego trwa do 72 godzin.

Profil Zaufany pozwala na załatwianie spraw urzędowych. Konto Zaufane pozwala na dostęp do usług Envelo takich jak List Skanowany czy Neolist Elektroniczny. Za pomocą Konta Zaufanego można też łatwo i szybko założyć Profil Zaufany.

Niestety nie. Profil zaufany nadal pozostaje niedostępny dla osób z niepełnosprawnościami, które nie są w stanie opuścić miejsca zamieszkania i nie mają rachunku bankowego. W takich przypadkach reprezentujący osoby z niepełnosprawnością napotykają  trudności w związku z koniecznością potwierdzenia tożsamości wnioskodawcy i to mimo posiadania pełnomocnictwa w formie aktu notarialnego.

Użytkownikiem profilu zaufanego może być każda osoba fizyczna, która posiada pełną albo ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz numer PESEL.

Małoletni, którzy ukończyli 13 lat, również mogą założyć profil zaufany, o ile mają możliwość jego potwierdzenia.

Cudzoziemcy również mogą założyć profil zaufany, o ile posiadają numer PESEL.

Nie. Dane możesz zaktualizować tylko w placówce Poczty Polskiej.

Nie. Założenie i korzystanie z Profilu Zaufanego jest całkowicie darmowe.

Jeżeli nie masz Konta Zaufanego na platformie Envelo, niezbędna będzie jednorazowa wizyta w placówce pocztowej w celu uwierzytelnienia danych. Jeżeli masz już Konto Zaufane, nie trzeba potwierdzać go drugi raz w placówce.

Tak. Zarówno system Envelo jak i system Profilu Zaufanego stosują liczne zabezpieczenia, dzięki którym dane użytkowników pozostają poufne. Wystarczy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, takich jak nieudostępnianie swojego hasła oraz kodu na telefon osobom trzecim.

Nie. Zarówno utworzenie Profilu Zaufanego jak i korzystanie z niego jest dobrowolne.

Pełną listę spraw, które można załatwić online znajdziesz tutaj. Przykładowe sprawy:

  • Rejestracja działalności gospodarczej
  • Indywidualna interpretacja podatkowa
  • Dopisanie do listy wyborców
  • Zaświadczenie o niekaralności
  • Wniosek o dowód osobisty lub paszport

Nie. Założenie Profilu Zaufanego jest dobrowolne. W żadnym wypadku nie założymy Profilu Zaufanego bez Twojej zgody.

Nie. Envelo jest tylko sposobem logowania się do Profilu Zaufanego. Nie przekazujemy urzędom żadnych z Twoich danych zapisanych na koncie.

Nie. Envelo jest tylko sposobem logowania się do Profilu Zaufanego. Urzędy nie wysyłają nam żadnych z Twoich danych.

To usługa pozwalająca na wygodne odbieranie i wysyłanie faktur elektronicznych. Ułatwia zarządzanie domowymi rachunkami i pozwala je szybko i bezpiecznie opłacić.

Przedsiębiorcom neofaktura oferuje profesjonalny system wysyłki faktur elektronicznych i drukowanych. To klienci decydują o tym, jaki rodzaj faktury chcą otrzymywać. Wydruk oraz wysyłka są realizowane automatycznie.

Neorachunki to dostępna w Skrzynce Envelo usługa pozwalająca na odbieranie rachunków elektronicznych od wybranych wystawców. Odbiór neorachunków jest bardzo prosty – wystarczy wybrać swojego dostawcę z listy, a następnie zapisać się na subskrypcję rachunków.

Faktury elektroniczne można odbierać od Wystawców, którzy podpisali umowę z Envelo. Aktualna lista Wystawców dostępna jest po zalogowaniu do Skrzynki Envelo, wejściu w „Moje neorachunki” a następnie wybraniu zakładki „Wystawcy”

Odbieranie i opłacanie faktur jest darmowe. Wystarczy założyć konto na platformie Envelo, aby uzyskać dostęp do indywidualnej Skrzynki Envelo.

Subskrybentem faktur może zostać każdy użytkownik, który założy konto na platformie Envelo.

Wystawcą faktur może zostać każdy użytkownik, który podpisze umowę z Envelo. Zapoznaj się z naszą ofertą przed podpisaniem umowy, a następnie skontaktuj się z naszym doradcą wysyłając e-mail pod adres handlowy@envelo.pl lub dzwoniąc pod numer (22) 276 28 82.

To zależy od tego, czy Twój dostawca mediów podpisał umowę z Envelo. Jeżeli obecnie nie znajduje się na liście wystawców, zawsze możesz zwrócić się do dostawcy mediów z prośbą o możliwość odbierania rachunków w Skrzynce Envelo.

Wszystko zależy od indywidualnego wystawcy. Wielu z nich umożliwia opłacanie rachunków przez Internet, także przechodząc do płatności ze Skrzynki Envelo.

Obecnie dostępne są tylko powiadomienia e-mailowe. Najedź na swoje imię i nazwisko w Skrzynce Envelo a następnie wybierz w menu pozycję „Ustawienia skrzynki”. Zgoda na otrzymywanie powiadomień e-mailowych powinna być wyrażona automatycznie przy założeniu konta, ale gdyby tak się nie stało, zaznacz odpowiednie pole aby otrzymywać powiadomienia na podany przy rejestracji adres e-mail.

Aby poinformować Wystawcę o chęci otrzymywania faktur elektronicznych na Skrzynkę Envelo należy dokonać subskrypcji faktury.

Subskrypcja faktur polega na zapisaniu się do konkretnego Wystawcy. Aby to zrobić, trzeba wejść w zakładkę „Wystawcy”, kliknąć „Dodaj” a następnie podać swoje dane identyfikacyjne. Wystawca otrzyma wniosek tego samego dnia i zdecyduje, czy go zaakceptować.

Wystarczy dezaktywować wybraną subskrypcję w zakładce „Subskrypcje”

W przypadku niektórych Wystawców istnieje możliwość opłacenia faktury online poprzez kliknięcie linku „Zapłać fakturę” i przejściu do zewnętrznego systemu płatności.

Niektórzy Wystawcy nie udostępniają takiej funkcjonalności.

Nie. Obecnie nie jest to możliwe.

Dane do faktury można zmienić wyłącznie kontaktując się z Wystawcą.

Tak. Wystarczy dokonać dwóch osobnych subskrypcji u danego Wystawcy podając dwa różne numery klienta.

Jeśli okres otrzymania faktury wydaje Ci się nienaturalnie długi skontaktuj się z danym Wystawcą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

Jeśli nadal będziesz korzystał z Envelo, faktury będą dostępne w Twojej skrzynce przez 6 lat od daty ich otrzymania.

Dzięki mechanizmowi subskrypcji opisanemu powyżej.

To indywidualny numer nadawany każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi Envelo. Można go użyć m.in. do adresowania neolistów elektronicznych oraz kontaktów z Biurem Obsługi Klienta.

List Skanowany to usługa pozwalająca na bezpieczne skanowanie i odbiór Twojej korespondencji w Skrzynce Envelo. Dowiedz się więcej na dedykowanej stronie Listu Skanowanego.

Po uruchomieniu usługi List Skanowany otrzymasz indywidualny adres skrytki pocztowej. Wszystkie listy wysłane pod ten adres lub przekierowane z twojego adresu rzeczywistego zostaną przekazane do bezpiecznego Centrum Skanowania i zeskanowane, a następnie przekazane do Skrzynki Envelo.

Korespondencja trafi do archiwum fizycznego, a po zakończeniu okresu określonego w umowie wyślemy ją do Ciebie w neopaczce lub – na życzenie – zniszczymy. Możemy też dosłać list wcześniej.

Dbamy o tajemnicę korespondencji oraz bezpieczeństwo danych. Trzy filary bezpieczeństwa Listu Skanowanego to:

Gwarancja poufności – do obsługi korespondencji dopuszczeni są tylko nieliczni pracownicy PPUC, a ich praca podlega stałemu monitoringowi. Wszystkie przesyłki są śledzone w trakcie obsługi. Stacje robocze nie mają dostępu do internetu, mogą się łączyć wyłącznie z systemem Envelo.

Nowoczesne archiwum cyfrowe – serwery zabezpieczone za pomocą protokołu sieciowego SSH-2 i szyfrowane kluczem AES-256 gwarantują pełne bezpieczeństwo danych. Rygorystyczne normy zapewniają wysoką, czwartą klasę dostępności.

Bezpieczne archiwum fizyczne – pomieszczenia archiwum są zabezpieczone oraz objęte stałym monitoringiem telewizji przemysłowej. Wszystkie wejścia i wyjścia są ewidencjonowane, a w pomieszczeniach obowiązuje zakaz wnoszenia nośników danych: telefonów, aparatów, pamięci USB itd.

Kliknij tutaj, aby wypełnić wypełnij formularz i podpisać z nami umowę.
Następnie zleć przekierowanie korespondencji (możemy to zrobić w Twoim imieniu) lub zmień adres korespondencyjny na Skrytkę Envelo.

Nie. Skanowanie listów odbywa się pod rygorem całkowitej poufności w Centrum Skanowania spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Skanujemy wyłącznie listy klientów, którzy wyrazili na to zgodę.

Obecnie usługa jest przeznaczona dla klientów biznesowych, w tym dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Wszystkie przesyłki trafią do siedziby PPUC, gdzie zostaną zeskanowane i przekazane do Twojej Skrzynki Envelo.

Tak, usługa dosłania korespondencji jest płatna zgodnie z cennikiem.

Listy takie nie zostaną zeskanowane. Można będzie zdecydować o ich dosłaniu.

W archiwum elektronicznym do końca trwania umowy, a w archiwum fizycznym – zgodnie z zapisami zawartymi w Regulaminie usługi.

Do potwierdzania przesyłek elektronicznych, które muszą dojść na czas. Po otrzymaniu potwierdzenia znakowanego czasem za pomocą Cyfrowego Stempla Pocztowego masz pewność, że odbiorca odczytał przesyłkę w terminie widniejącym na Stemplu.

Dzięki technologii Envelo i czasowi synchronizowanemu z zaufanym źródłem data nadania i odbioru jest potwierdzona i niezmienna.

Nie można tego osiągnąć używając e-maila: nawet najlepsze skrzynki używają zupełnie różnych systemów do określania czasu nadania. Nie ma też żadnej gwarancji, że data i godzina widniejące na wiadomości nie zostały zmienione.

Co pięć minut system Envelo łączy się z zaufanym źródłem czasu, synchronizując datę i godzinę z dokładnością do milisekundy. Generowane przez Envelo potwierdzenia nadania lub odbioru są natychmiastowo znakowane czasem za pomocą Cyfrowego Stempla Pocztowego.

Dzięki temu data i godzina widoczne na potwierdzeniu są gwarantowane i nie ma żadnej możliwości, aby je zmienić. Usługa znakowania czasem jest zgodna ze standardem RFC 3161.

Niezmienność daty na potwierdzeniu jest gwarantowana przez Envelo i Urząd Stempla Pocztowego. Nasz system jest zabezpieczony przez wszelkimi próbami zmian treści widniejącej na Cyfrowym Stemplu Pocztowym i w pełni automatyczny. Nikt (w tym nasi pracownicy) nie może wpłynąć na moment wystawienia Stempla ani zmienić widniejącej na nim daty.

Potwierdzenia nadania i odbioru wystawiane przez Envelo są dokumentami zabezpieczonymi. Podpisujemy je używając własnej  -technologii, a czas wystawienia określamy dzięki synchronizacji z zaufanym źródłem.

Tak. Po zalogowaniu się do konta otrzymujesz dostęp do własnej książki adresowej. Wskazówki jak prawidłowo dodać wpis do książki adresowej znajdziesz w Pytaniach i odpowiedziach, kategoria „Książka adresowa”.

Wejdź na platformę Envelo

Zarejestruj się na stronie Envelo i zaloguj się do Skrzynki Envelo. Kliknij w znajdującą się na czerwonym górnym pasku ikonę książki adresowej a następnie wybierz przycisk „Nowy kontakt”.

Wypełnij wymagane pola

Wpisz dane odbiorcy, wypełniając co najmniej jedno z trzech wymaganych pól – imię, nazwisko lub firmę. Następnie kliknij w czerwony przycisk „Dodaj do książki adresowej”.

Dodaj kontakt podczas adresowania

Opcjonalnie, możesz dodać kontakt podczas adresowania neolistu, zaznaczając znajdujące się obok czerwonego przycisku „Dodaj” pole „zapisz w książce adresowej”.

Wróć do pomocy

Zniżka na Neopaczki!

Z okazji Walentynek przygotowaliśmy wyjątkową promocję. Do 29.02. korzystając z kodu 0000364599M1S4A otrzymasz 10% zniżki na wszystkie Neopaczki, nie tylko te walentynkowe.

Wejdź na https://www.envelo.pl/dla-twojej-firmy/neopaczka/ i zobacz jakie to proste.

Rozumiem