Najczęściej zadawane pytania – Neofaktura Czym jest neofaktura? To usługa pozwalająca na wygodne odbieranie i wysyłanie faktur elektronicznych. Ułatwia zarządzanie domowymi rachunkami i pozwala je szybko i bezpiecznie opłacić. Przedsiębiorcom neofaktura oferuje profesjonalny system wysyłki faktur elektronicznych i drukowanych. To klienci decydują o tym, jaki rodzaj faktury chcą otrzymywać. Wydruk oraz wysyłka są realizowane automatycznie. Czym są neorachunki? Neorachunki to dostępna w Skrzynce Envelo usługa pozwalająca na odbieranie rachunków elektronicznych od wybranych wystawców. Odbiór neorachunków jest bardzo prosty – wystarczy wybrać swojego dostawcę z listy, a następnie zapisać się na subskrypcję rachunków. Od kogo mogę odbierać faktury elektroniczne korzystając ze skrzynki Envelo? Faktury elektroniczne można odbierać od Wystawców, którzy podpisali umowę z Envelo. Aktualna lista Wystawców dostępna jest po zalogowaniu do Skrzynki Envelo, wejściu w „Moje neorachunki” a następnie wybraniu zakładki „Wystawcy” Ile to kosztuje? Odbieranie i opłacanie faktur jest darmowe. Wystarczy założyć konto na platformie Envelo, aby uzyskać dostęp do indywidualnej Skrzynki Envelo. Kto może skorzystać z neofaktury? Subskrybentem faktur może zostać każdy użytkownik, który założy konto na platformie Envelo. Wystawcą faktur może zostać każdy użytkownik, który podpisze umowę z Envelo. Zapoznaj się z naszą ofertą przed podpisaniem umowy, a następnie skontaktuj się z naszym doradcą wysyłając e-mail pod adres handlowy@envelo.pl lub dzwoniąc pod numer (22) 276 28 82. Czy mogę odbierać rachunki od mojego dostawcy energii? To zależy od tego, czy Twój dostawca mediów podpisał umowę z Envelo. Jeżeli obecnie nie znajduje się na liście wystawców, zawsze możesz zwrócić się do dostawcy mediów z prośbą o możliwość odbierania rachunków w Skrzynce Envelo. Czy mogę opłacić rachunki w Skrzynce Envelo? Wszystko zależy od indywidualnego wystawcy. Wielu z nich umożliwia opłacanie rachunków przez Internet, także przechodząc do płatności ze Skrzynki Envelo. Czy mogę otrzymać powiadomienia SMSem lub e-mailem? Obecnie dostępne są tylko powiadomienia e-mailowe. Najedź na swoje imię i nazwisko w Skrzynce Envelo a następnie wybierz w menu pozycję „Ustawienia skrzynki”. Zgoda na otrzymywanie powiadomień e-mailowych powinna być wyrażona automatycznie przy założeniu konta, ale gdyby tak się nie stało, zaznacz odpowiednie pole aby otrzymywać powiadomienia na podany przy rejestracji adres e-mail. Jak poinformować wystawcę faktur, żeby wysyłał faktury do mojej skrzynki Envelo? Aby poinformować Wystawcę o chęci otrzymywania faktur elektronicznych na Skrzynkę Envelo należy dokonać subskrypcji faktury. Na czym polega subskrypcja faktury? Subskrypcja faktur polega na zapisaniu się do konkretnego Wystawcy. Aby to zrobić, trzeba wejść w zakładkę „Wystawcy”, kliknąć „Dodaj” a następnie podać swoje dane identyfikacyjne. Wystawca otrzyma wniosek tego samego dnia i zdecyduje, czy go zaakceptować. Jak mogę wyłączyć sukbskrypcję faktur? Wystarczy dezaktywować wybraną subskrypcję w zakładce „Subskrypcje” Jak mogę opłacić otrzymaną fakturę? W przypadku niektórych Wystawców istnieje możliwość opłacenia faktury online poprzez kliknięcie linku „Zapłać fakturę” i przejściu do zewnętrznego systemu płatności. Dlaczego nie mogę dokonać płatności za FV online? Niektórzy Wystawcy nie udostępniają takiej funkcjonalności. Czy otrzymam potwierdzenie, że wystawca faktury otrzymał wpłatę? Nie. Obecnie nie jest to możliwe. Jak mogę zmienić dane do faktury? Dane do faktury można zmienić wyłącznie kontaktując się z Wystawcą. Mam dwa osobne numery klienta u jednego dostawcy, czy dla obu tych numerów mogę dostawać faktury na Envelo? Jak to zrobić? Tak. Wystarczy dokonać dwóch osobnych subskrypcji u danego Wystawcy podając dwa różne numery klienta. Dotychczas nie dostałem faktury od wystawcy, dlaczego? Jeśli okres otrzymania faktury wydaje Ci się nienaturalnie długi skontaktuj się z danym Wystawcą w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Co się stanie z moimi dotychczasowymi fakturami po rozwiązaniu mojej umowy z wystawcą? Jeśli nadal będziesz korzystał z Envelo, faktury będą dostępne w Twojej skrzynce przez 6 lat od daty ich otrzymania. Skąd wystawca wie, że ma wysłać faktury na moją skrzynkę Envelo? Dzięki mechanizmowi subskrypcji opisanemu powyżej. Co to jest Envelo ID? To indywidualny numer nadawany każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi Envelo. Można go użyć m.in. do adresowania neolistów elektronicznych oraz kontaktów z Biurem Obsługi Klienta.