Jak przetrwać jesień?

Krótsze dni, niższe temperatury, mniej słońca – nieubłaganie zbliża się jesień.

Wiele osób bardzo źle znosi początek jesieni. Zmiana po ciepłym lecie powoduje, że często walczymy ze spadkiem nastroju, brakiem energii i gorszą odpornością. Jak sobie z tym poradzić? Mamy dla Was kilka podpowiedzi.

Rusz się

Nie rezygnuj z aktywności, również tej na świeżym powietrzu. Jesień sprzyja lenistwu pod kocem, ale postaraj się z nim walczyć i dbać o regularny ruch. Pomoże Ci to podnieść poziom energii, a zwiększone wydzielanie endorfin może pomóc w walce z jesiennym spadkiem nastroju.

Dodatkowo większa aktywność będzie twoim sprzymierzeńcem w walce z dodatkowymi kilogramami, które jesienią potrafią niepostrzeżenie pojawić się na wadze.

Suplementuj witaminę D3

Witamina D3 jest produkowana w naszym organizmie. Dzieje się to, kiedy wystawiamy ciało na działanie promieni słonecznych. Niestety okres jesienno-zimowym nie jest wystarczająco słoneczny, żeby zapewnić nam odpowiednią produkcję tej witaminy, dlatego ważna jest suplementacja.

Poziom witamin D3 można też łatwo sprawdzić wykonując badanie krwi. Warto je wykonywać co jakiś czas, również u dzieci, dla których witamina D3 ma duże znaczenie w kwestiach zdrowego rozwoju.

Korzystaj ze słonecznych dni

Jesień to nie tylko deszcz i szarówka – zdarzają się też piękne słoneczne dni. Warto je wykorzystywać na spacery i podziwianie kolorów jesieni. Spacer z dziećmi możesz też wykorzystać jako okazję do zbierania kasztanów i żołędzi, które później przerobicie na urocze ludziki lub inne budowle.

Wysypiaj się

Żadne suplementy, dieta czy kremy nie zastąpią snu. Jego deficyt widać dosyć szybko – spadek energii, częstsze infekcje, poszarzała cera, problemy z koncentracją i wiele, wiele innych…

Poza odpowiednią ilością snu, warto zadbać o jego jakość. Pamiętaj, żeby wieczorem ograniczyć ekspozycję na niebieskie światło. Kładąc się spać zadbaj, żeby pokój był odpowiednio zacieniony, przewietrzony i żeby było w nim cicho.

Odliczaj dni do świąt

Jeśli lubisz okres Bożego Narodzenia i towarzyszącą mu atmosferę – zacznij już odliczać dni do Gwiazdki i powoli wprowadzaj się w świąteczny nastrój. Możesz planować dekoracje świąteczne i wigilijne menu, zacząć robić własnoręcznie ozdoby na choinkę albo namówić rodzinę, żebyście wspólnie napisali listy do Świętego Mikołaja.

I pamiętaj, że wiosna wróci szybciej niż Ci się wydaje. 😊