Polityka dostępności

Biurko z laptopem i stertą dokumentów

Informacje ogólne

  1. Usługodawcą jest Poczta Polska Usługi Cyfrowe spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Cybernetyki 9, 02-677 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000425263, kapitał zakładowy 11 000 000,00 zł, NIP: 525-25-33-454 (dalej: Envelo) oferująca na platformie pod nazwą Envelo neoProdukty łączące zalety tradycyjnej korespondencji z nowymi technologiami. 
  2. Niniejsza polityka obejmuje informacje o zapewnieniu dostępności za pośrednictwem strony internetowej https://www.envelo.pl/ (dalej: Strona) 

Opis i sposób świadczenia usług za pośrednictwem Strony

Informacje o oferowanych i świadczonych przez Envelo usługach zawierają poszczególne regulaminy dostępne na stronie https://www.envelo.pl/pomoc/cenniki-i-regulaminy/  

Opis spełnienia wymogów dostępności 

Niniejsze oświadczenie opisuje zapewnienie przez Envelo wymogów dostępności zgodnie z wymogami Ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług (Dz.U. 2024 poz. 731). Poniżej przedstawiamy opis spełnienia przez Stronę wymogów dostępności:  

  1. Wszystkie elementy aktywne na Stronie są dostępne za pomocą klawiatury oraz jest widoczne, który element jest aktywny przy nawigacji klawiaturą; 
  2. Na Stronie nie ma żadnych pułapek klawiaturowych; 
  3. Treści otwierają się w nowym oknie w zakładce przeglądarki i jest o tym wcześniejsza informacja; 
  4. Brak jest sytuacji, w których nowe okno otwiera się bez udziału użytkownika;  
  5. Na Stronie jest działająca wyszukiwarka i aktualna mapa strony;  
  6. Na Stronie nie ma różnic w wyglądzie i działaniu menu;  
  7. Nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem Strony  
  8. Na Stronie nie ma elementów, które szybko błyskają na czerwono lub gwałtownie zmieniają jasność;  
  9. Po powiększeniu widoku Strony do 200% całość informacji Strony jest widoczna;  
  10. Z treści Strony można korzystać bez względu na orientację pionową lub poziomą;  
  11. Na Stronie nie ma informacji przekazywanych wyłącznie kolorem;  
  12. Na Stronie nie ma instrukcji odnoszącej się do koloru elementu;  
  13. Na Stronie nie ma informacji przekazywanej jedynie przez pozycję lub formę; 
  14. Na Stronie nie ma automatycznie uruchamianego dźwięku, którego nie da się zatrzymać;  
  15. Na Stronie nie ma migających lub poruszających się elementów, których nie można zatrzymać;  
  16. Tytuły Stron mają poprawną strukturę;  
  17. Każdy złożony element graficzny ma poszerzony odpis;  
  18. W polach formularzy etykiety są zrozumiałe i są wizualnie powiązane z polami, których dotyczą; 
  19. Informacje tekstowe o błędach w formularzach na Stronie są precyzyjne, jasne i zrozumiałe a w komunikacie błędu wskazano, jak go poprawić  
  20. Nagłówki są oznaczone odpowiednimi znacznikami i tworzy odpowiednią strukturę;  
  21. Listy elementów strony mają odpowiedne oznaczenie w kodzie HTML;  
  22. W tabelach nagłówki tabel są połączone z odpowiednimi zbiorami komórek, tabele mają opis i tytuł;  
  23. Elementy HTML służące do uruchomienia akcji są poprawnie użyte;  
  24. Na Stronie nie ma pustych linków i ich funkcja o tej samej treści jest spójna w całym serwisie;  
  25. Dostosowano kontrast Strony. 

Envelo informuje, iż ww. zakres dostosowania Strony obejmuje jej część informacyjną. Aktualnie prowadzone są prace mające na celu dostosowanie modułu sprzedażowego do wymogów dostępności. Opóźnienia spowodowane są pracochłonnością procesu polegającego na konieczności dostosowania platformy sprzedażowej, która jest unikalnym systemem. Aktualnie Envelo pracuje m. in nad:

  1. Sprawieniem, aby skrypty lub elementy programowane w inny sposób były dostępne dla technologii asystujących;
  2. Dostosowanie dokumentów dostępnych do pobrania, aby były dostępne cyfrowo; 
  3. Dodanie informacji o formacie, rozmiarze i języku plików, które są udostępnione na stronie jako do pobrania; 
  4. Strona zostanie szczegółowo przeanalizowana przy pomocy technologii asystujących, takich jak czytniki ekranu;
  5. Dostosowanie całej ścieżki sprzedażowej poprzez Stronę do wymogów WCAG.

Zgłaszanie uwag i dane kontaktowe 

  1. Telefonicznie pod numerem 22 276 28 28 
  2. jak również listownie na adres siedziby Spółki: Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. ul. Cybernetyki 9, 02-677 Warszawa 
  3.  poprzez wiadomość e-mail na adres bok@envelo.pl

W przypadku chęci zgłoszenia skargi, informujemy, iż powinna zawierać: 

  1. imię i nazwisko konsumenta; 
  2. adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem; 
  3. wskazanie produktu albo usługi, których dotyczy skarga; 
  4. wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt albo usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

Właściwy organ nadzoru

Właściwymi organami nadzoru z zakresu dostępności są Prezes Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz minister właściwy do spraw informatyzacji. 

Obowiązywanie Polityki dostępności 

Polityka będzie aktualizowana w przypadku dokonania zmian na Stronie z zakresu dostępności.  

Polityka dostępności została opracowana według stanu na dzień: 03.07.2025 r.