Poczta Polska i Żabka – nowe standardy w obsłudze paczek

Poczta Polska zawarła nową umowę z Żabka Polska Sp. z o.o., opartą na bezpośredniej współpracy technologicznej. Dzięki integracji systemów operacyjnych obu firm, nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach Żabka będzie jeszcze sprawniejsze i bardziej zautomatyzowane.

miniaturka

To pierwsze tak zaawansowane partnerstwo technologiczne Poczty Polskiej z siecią handlową. Dotychczasowy trójstronny model został zastąpiony dwustronnym – bez udziału pośredników. W przyszłości podobny system ma być wdrażany również z innymi partnerami.

Co istotne, z punktu widzenia klientów nic się nie zmienia – nadal mogą nadawać i odbierać paczki w Żabkach tak, jak do tej pory.

Bezpośrednia współpraca niesie wiele korzyści: usprawnia procesy logistyczne, pozwala na lepszą kontrolę i szybsze reagowanie na potrzeby rynku. To również przestrzeń do wspólnego tworzenia nowych rozwiązań i innowacyjnych usług.

W ramach usługi Pocztex PUNKT, klienci mogą korzystać z ponad 18 tys. punktów w całej Polsce, w tym m.in. w placówkach pocztowych oraz sklepach sieci takich jak Żabka, ABC, Lewiatan, czy Delikatesy Centrum. To właśnie Żabka cieszy się największą popularnością – do lutego br. ponad 11 tys. jej sklepów działało jako punkty odbioru i nadania.

Według danych Żabki, ponad 17 milionów Polaków mieszka w promieniu 500 metrów od jednego z jej sklepów.

🤝 Poczta Polska współpracuje z Żabką od 2017 roku, stale rozwijając zakres dostępnych usług. Cel jest jasny: maksymalna wygoda – szybkie nadanie lub odbiór paczki przy okazji codziennych spraw, blisko domu lub pracy.