Czym jest neolist drukowany?

To tradycyjny, drukowany list, który możesz wysłać prosto z ekranu komputera. Wystarczy wpisać treść, podać dane odbiorcy i nadawcy a następnie opłacić neolist. Drukiem, kopertowaniem i dostarczeniem przesyłki do odbiorcy zajmiemy się my.

Wysyłamy listy do krajowe i zagraniczne. Oferujemy wysyłkę zwykłą, priorytetową i poleconą – wybór należy do Ciebie.

Spis treści:

Kiedy mój list drukowany dojdzie do odbiorcy?

Neolist zostanie doręczony w ciągu 2 dni roboczych (potrzebnych na dostarczenie korespondencji do operatora pocztowego) + 1 dnia roboczego (w przypadku przesyłki priorytetowej) lub 3 dni roboczych (w przypadku przesyłki zwykłej).

Oznacza to, że w przypadku przesyłki priorytetowej czas oczekiwania na doręczenie wyniesie 3 dni robocze, a w przypadku przesyłki zwykłej – 5 dni roboczych.

Jak wysłać list drukowany?

1. Wejdź do Skrzynki Envelo, kliknij na niebieski przycisk "Nowa przesyłka" i wybierz z menu pozycję "neolist".

Kliknij na niebieski przycisk 'Nowa przesyłka' i wybierz z menu pozycję

2. Na ekranie wysyłki neolistu zaznacz pozycję "drukowany".

3. Kliknij na pole "Dodaj odbiorcę" i dodaj odbiorcę z książki adresowej lub wpisz dane odbiorcy ręcznie.

Zaznacz pozycję ' drukowany ' a następnie kliknij na pole

4. Wybierz rodzaj przesyłki - list zwykły, list polecony lub list polecony ZPO (Za Potwierdzeniem Odbioru). Zaznacz pole "Priorytet", jeżeli chcesz, aby neolist został wysłany przesyłką priorytetową. Szczegóły dotyczące różnic pomiędzy rodzajami przesyłki znajdziesz klikając na przycisk "Pomoc" na ekranie tworzenia neolistu.

5. Zaznacz pole "firma" lub "osoba fizyczna" w zależności od tego, kto jest odbiorcą korespondencji, a następnie wypełnij pola adresowe i kliknij "Dodaj". Jeżeli chcesz dodać kontakt do książki adresowej, zaznacz też pole "zapisz w książce adresowej".

Wybierz rodzaj przesyłki i uzupełnij dane odbiorcy, a następnie kliknij 'Dodaj '.

6. Wpisz tytuł swojego neolistu. Pamiętaj, że tytuł nie zostanie wydrukowany - służy wyłącznie identyfikacji listu w folderze "Wysłane".

7. Stwórz treść listu, używając dostępnego na stronie edytora lub dodaj załącznik w postaci pliku PDF. List może mieć maksymalnie 5 stron długości (w przypadku wydruku jednostronnego) lub 11 stron długości (w przypadku wydruku dwustronnego). Żeby dowiedzieć się, jak zmienić sposób wydruku, przejdź do kolejnego punktu.

Wpisz tytuł i treść swojego neolistu.

8. Wybierz ustawienia wydruku: kolorowy lub czarno-biały oraz jednostronny lub dwustronny.

Wydruk jednostronny pozwoli Ci wysłać list o długości maksymalnie 5 stron.

Wydruk dwustronny pozwala na wydruk 11 stron. Wyjątkiem jest sytuacja, w której zaznaczysz opcję "wydruk adresu na osobnej kartce" - wtedy druk dwustronny pozwala na wydrukowanie 10 stron Twojego listu. Po dokonaniu zmian kliknij "Zapisz".

Wybierz odpowiednie dla Ciebie opcje wydruku.

9. Dokończ tworzenie swojego neolistu a następnie kliknij na czerwony przycisk "Wyślij". Przeniesie Cię to na stronę podsumowującą zakup neolistu. Sprawdź, czy wszystko się zgadza i kliknij "Dodaj do koszyka".

Kliknij na

10. Po sprawdzeniu, czy wartość zamówienia jest poprawna kliknij na przycisk "Dalej".

Kliknij na ' Dalej ' aby przejść dalej.

11. Sprawdź, czy Twoje dane są podane poprawnie i - jeżeli nie znajdziesz żadnych błędów - kliknij na przycisk "Przejdź do płatności". Po opłaceniu przesyłki Twój neolist drukowany zostanie wysłany do odbiorcy.

Sprawdź poprawność danych i kliknij na

Czym jest neolist elektroniczny?

To elektroniczny, znakowany czasem list wysyłany między użytkownikami Konta Zaufanego. Pozwala na bezpieczną, elektroniczną korespondencję z możliwością uzyskania potwierdzenia wysyłki, odczytania oraz odrzucenia wiadomości przez odbiorcę.

Jak wysłać neolist elektroniczny?

1. Wejdź do Skrzynki Envelo, kliknij na niebieski przycisk "Nowa przesyłka" i wybierz z menu pozycję "neolist".

Kliknij na niebieski przycisk 'Nowa przesyłka' i wybierz z menu pozycję 'neolist'.

2. Na ekranie wysyłki neolistu zaznacz pozycję "elektroniczny".

3. Kliknij na pole "Dodaj odbiorcę" i dodaj odbiorcę z książki adresowej lub wpisz Envelo ID ręcznie. Pamiętaj, że system zaakceptuje tylko Envelo ID należące do użytkownika Konta Zaufanego.

Zaznacz pozycję 'elektroniczny' a następnie kliknij na pole 'Dodaj odbiorcę'.

4. Wpisz tytuł swojego neolistu. Pamiętaj, że odbiorca zobaczy go w swojej skrzynce. Następnie napisz treść oraz - wedle potrzeby - dodaj załącznik do swojego neolistu używając przycisku "Dodaj załącznik". Następnie możesz zapisać neolist ("Zapisz"), zobaczyć jak będzie wyglądał w postaci pliku PDF ("Podgląd wydruku"), anulować tworzenie listu ("Anuluj") lub wysłać go do odbiorcy ("Wyślij").

Wpisz tytuł oraz treść neolistu na następnie kliknij na przycisk 'Wyślij'.

5. W zależności od wybranego rodzaju płatności opłać wiadomość lub poczekaj na pojawienie się komunikatu "Neolist elektroniczny został wysłany".

Twój neolist został wysłany.